12 obiceiuri simple care te ajută să fii mai slabă și mai sănătoasă

Dieta / 13.02.2018

Poți să găsești un milion de sfaturi atunci când vine vorba despre slăbit, însă uneori cele mai simple obiceiuri la care nu te-ai fi gândit sunt cele care fac minuni.

Cu cât conștientizezi mai mult faptul că trebuie să-ți schmbi alimentația ca să fii mai sănătoasă și mai slabă cu atât îți va fi mai ușor să faci modificările care te vor ajuta să ai o dietă echilibrată. Nu trebuie să schimbi totul deodată, nu trebuie să te înfometezi și nici nu trebuie să faci o obsesie din calcularea caloriilor. 

Aceste obiceiuri simple te ajută să fii mai slabă și mai sănătoasă dacă înveți să le integrezi în viața ta de zi cu zi:


1. Nu mai calcula caloriile

Aplicațiile pentru slăbit te pot ajuta să contientizezi ce conținut caloric au diverse alimente pe care le consumi și să constați cu surpriză că ”nu mănânc mult” poate să însemne ”nu mănânc mult, dar mănânc prost”. După ce te-ai obișnuit cu acest aspect și poți să discerni între alimentele hierpcalorice și hipocalorice nu este necesar să continui să-i numeri toate caloriile, deoarece acest lucru poate să devină obositor și este mult mai bine să te concentrezi pe un plan alimentar cu alimente integrale și cât mai puțin procesate.

Un studiu de peste 20 de ani arată că alimentele procesate și băuturile acidulate sunt inamicul numărul 1 al siluetei, deoarece aceastea te îngrașă cel mai mult. Astfel că este mult mai important să fii atentă nu la caloriile din alimente, ci mai degrabă la cât de sănătoase sunt acele alimente pe care alegi să le cosumi. 

2. O jumătate de farfurie trebuie să fie plină cu legume

Legumele și verdețurile sunt o sursă excelentă de fibre, apă și nutrienți importanți, fără să aducă un surplus de calorii. Urmează această regulă simplă: asigură-te că jumătate din farfurie este ocupată cu legume/verdețuri. Același lucru poți să-l aplici și când mergi la cumpărături: dacă în coșul tău se regăsesc mai multe fructe și legume în defavoarea dulciurilor, afumăturilor și a snacks-urilor, atunci ești pe drumul cel bun. 


3. Mănâncă ce vrei și când vrei

Uneori renunți la alimentele preferate pentru o bună perioadă de timp, însă nu le poți evita pentru totdeauna, așa că adesea se ajunge la situația în care începi  brusc să le consumi în cantități mari și te îngrași la loc. Dacă vei consuma cu plăcere și fără vină alimentele care-ți plac, însă te vei întoarce la planul alimentar sănătos, riscul de a exagera cu alimentele nesănătoase este mult mai mic. Știi deja cum e să-ți fie poftă constant de ceva ce ți-ai impus să nu consumi! Renunță la această regulă frustrantă, fă-ți câte o poftă, dar asigură-te că revii pe drumul cel bun. 


4. Folosește regula celor două îmbucături

Dacă ai poftă de ceva ce știi că este foarte nesănătos și hipercaloric, folosește o regulă care păcălește creierul: ia o îmbucătură, bea un pahar de apă și apoi mai ia încă o îmbucătură. Senzația de plin apare mai rapid în acest fel. 

Citeste in continuare

Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro