Ce să mănânci când este foarte cald afară?
Dietă & Fitness · Dieta / 10.08.2017

Fructele şi verdeţurile se numără printre alimentele care nu trebuie să-ţi lipsească din meniu, deoarece hidratează corpul. Descoperă ce să mănânci când este foarte cald afară!

Vara avem nevoie de mai multe alimente proaspete care să hidrateze corpul şi să-i furnizeze minerale care se pierd prin transpiraţie mai abundentă din cauza temperaturilor ridicate. Trecerea de la sezonul rece, la cel călduros este un moment excelent pentru schimbarea alimentației, renunțarea la alimentele bogate în grăsimi, dar și pentru a face sport cu regularitate. Totuși, nu este necesar să renunțam la niciuna dintre mese, ci să introducem în alimentație produse care conțin minerale și nutrienți necesari funcționării optime ale organismului.


Iată ce nu trebuie să-ţi lipsească din meniu, după cum recomandă  Dr. Șerban Damian, medic de familie și nutriționist sportiv acreditat CIO:

1. Caisele

Trebuie să se regăsească în meniul tău, deoarece furnizează nutrienţi care au grijă de inima ta. "Caisele sunt recomandate pentru sănătatea inimii, în primul rând pentru că ele conțin betacaroten, care scade colesterolul. În al doilea rând, sunt bogate în nutrienți și vitamine, iar consumul lor contribuie la eliminarea toxinelor și la depășirea oboselii”, adaugă dr. Șerban Damian.  


2. Merele

Merele sunt bogate în vitamina C, un antioxidant natural care este esenţial pentru sănătatea corpului.


3. Verdeţurile

Acestea stimulează detoxifierea naturală a organismului și sunt o sursă excelentă de vitamine. „Sezonul căluros aduce în prima fază verdețuri precum leușteanul, loboda, spanacul, salata, usturoiul și ceapa verde, mărarul sau urzicile. Salata verde este bogată în fibre, minerale sau vitamine și contribuie la stimularea digestiei și al tranzitului intestinal. Celelalte verdețuri sunt pline de fibre și minerale și este recomandat să se consume în formă naturală pentru a nu-și pierde proprietățile”, recomandă specialistul.


4. Fructele de pădure

Au un conţinut ridicat de fibre, sunt mai sărace în zahăr decât alte fructe, iar pigmenţii care le conferă culoarea sunt foarte importanţi pentru sănătatea corpului.


5. Legumele

Fie că le consumi în stare proaspătă sub formă de salate sau în smoothie-uri, fie că alegi să le prepari într-un mod simplu, legumele nu trebuie să lipsească din meniul tău niciodată. Ele au nutrienţi care hrănesc corpul, ajută la digestie şi hidratează corpul care pierde multă apă când temperaturile sunt ridicate.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro