2. Piureul de cartofi poate să fie înlocuit cu cel din conopidă

Dacă vrei să reduci consumul de carbohidrați și ești la dietă, nutriționistul îți recomandă să înlocuiești piureul din cartofi cu cel făcut din conopidă. Motivul este simplu: o ceașcă cu piure de cartofi are 300 de calorii și 37 grame de carbohidrați, în vreme ce aceeași cantitate de piure din conopidă are doar 70 de calorii și 8 grame de carbohidrați. Iar conopida este și o legume cruciferă care s-a dovedit extrem de sănătoasă și cu proprietăți anticancerigene, astfel că ai toate motivele să o incluzi în dietă. 

Ca să-l prepari trebuie să mixezi cu blenderul de mâna conopida fiartă la aburi cu cremă de brânză degresată sau iaurt grecesc degresat, puțin parmezan, pudră de usturoi, pudră de ceapă, paprika, sare de mare și piper.

3. Clătitele americane pot să fie dietetice dacă nu le faci cu făină albă

Ți se întâmplă adesea să ai poftă de clătite? Să visezi la un turnuleț de clătite americane pufoase? Clătitele americane obișnuite, făcute cu făină albă și înecate în unt și sirop de arțar au foarte multe calorii (o porție de 2-3 clătite poate să aibă până la 750 de calorii) și te vei simți balonată și excesiv de plină după ce le-ai servit. În schimb, potrivit nutriționistului poți să îți faci pofta fără să îți distrugi dieta dacă faci mici ajustări și găsești alternative mai puțin calorice. 

O rețetă recomandată de nutriționist îți arată cum să faci clătite americane din 3 ingrediente, iar o porție de 3 clătite are 215 calorii, 10 grame de proteine și 4 grame de fibre. În plus, banana din aluat îndulcește suficient și nu vei mai avea nevoie de sirop de arțar. 
Ca să faci clătite americane care nu îngrașă trebuie să amesteci: 1 banană coaptă cu 1 ou, 2 linguri de făină integrală de grâu, puțin extract de vanilie și 1 linguriță cu sirop de arțar (opțional). Reține că o linguriță de sirop de arțar are 20 de calorii, astfel că ai mare grijă dacă-l folosești ca topping. 


4. Înlocuiește pastele obișnuite cu cele din quinoa, orez integral, linte

Dacă vrei să mănânci paste mai des, poți să le înlocuiești pe cele din făină cu pastele din quinoa, orez integral, linte sau fasole, recomandă nutriționistul. Chiar dacă numărul caloriilor nu va fi mult mai mic, aceste sortimente de paste mai furnizează proteine și foarte multe fibre. În combinație cu un sos marinara simplu și puțin parmezan sau cu un mix de legume/verdețuri poți să obții o porție delicioasă de paste. 

Citeste in continuare

Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro