Cum să mănânci mici fără să te îngrași
Dietă & Fitness · Dieta / 01.12.2017

Spre deosebire de un hamburger, micii au mai puține calorii și nu-ți pun silueta în pericol dacă ai grijă la câteva lucruri!

Micii sau mititeii se numără printre preferații românilor, în special în zilele de sărbătoare. Atunci când consumați cu moderație și în combinațiile potrivite, micii nu cauzează probleme și nici nu-ți pun în pericol silueta. Însă, trebuie să te asiguri că ții de cont de aceste câteva lucruri ca să transformi micii într-o masă mai sănătoasă:


Prepară acasă pasta pentru mici

Aceasta este cea mai bună metodă ca să te asiguri că obții un produs mai sănătos și mai sărac în calorii. Dacă alegi o carne tocată de calitate şi nu foarte grasă, adăugând apoi la ea condimentele preferate, sare și puțin bicarbonat de sodiu vei obține niște mici delicioși. În plus, este esenţial să prepari mititeii pe grătar sau o tigaie grill.


Ai grijă la pâine!

Este de preferat să nu combini micii cu pâine, deoarece aceasta va crește mult valoarea calorică a produsului pe care-l consumi. Însă, dacă nu poți să-i mănânci altfel, atunci este de preferat să optezi pentru o felie de pâine integrală. 

Ca să fie mai dietetici poți să consumi micii cu diverse salate sau doar cu muștar. 

Nici cartofii prăjiți nu au ce să caute în combinație cu micii dacă nu vrei să transformi această masă într-un festin hipercaloric. 

În plus, trebuie să știi că ficatul este suprasolicitat când combini mititeii cu multă pâine și apoi consumi băuturi alcoolice. 


Nu exagera cu cantitățile!

Potrivit nutriţioniştilor, 100 de grame de mici pot să aibă până la 350 de calorii. Reține că un mititel are de regulă în jur de 80 de grame.


Contează și ceea ce bei după masă!

Dacă ai evitat să consumi mititeii cu pâine, nu trebuie să uiți nici de băuturile pe care le consumi după masă. Sucurile carbogazoase și berea mai adaugă o mulțime de calorii, astfel că trebuie să ai mare grijă la cantitățile pe care le consumi. Dacă nu vrei să-ți sabotezi dieta, este de preferat să bei ceai verde neîndulcit sau ceai de ghimbir, deoarece acestea ajută la digestie și stimulează arderea grăsimilor. 


Alege un produs de calitate!

Dacă nu vrei să-i prepari acasă atunci este foarte important să citești cu atenție eticheta cu ingrediente ca să vezi conținutul de carne și să te asiguri că nu conțin o mulțime de aditivi nocivi. Trebuie să reții că mititeii nu trebuie să conțină altceva în afară de carne tocată (vită, porc, oaie), sare, condimente și bicarbonat de sodiu!

"La alegerea unei caserole de mici trebuie să se aibă în vedere pe de o parte conținutul de carne/cărnuri de pe etichetă, care ar trebui să depăşească 85% din conţinutul caserolei, iar pe de altă parte celelalte ingrediente din compoziție. Trebuie să evitaţi acei mici care au în compoziție arome, aromă de fum şi aditivii alimentari, precum: glutamatul monosodic, nitratul de potasiu, acidul citric, citratul de sodiu şi izoacorbatul de sodiu. Totodată, trebuie evitate produsele cu adaos de zahăr, ulei vegetal, hidrolizate proteice vegetale, fibre vegetale și fibra de soia, care împreună cu aditivii alimentari maschează calitatea scăzută a cărnurilor folosite în reţeta respectivă”, a precizat conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte Asociației pentru Protecția Consumatorilor.


Ananas proaspăt în loc de desert

Dacă ai consumat mai mulți mititei, ananasul te poate ajuta să ai o digestie mai bună. Astfel că în loc să consumi un desert după ce ai mâncat mititei, este de preferat să mănânci o felie de ananas proaspăt, deoarece acesta conține bromelină, o enzimă care ajută la o bună digerare a proteinelor. 
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro