10 alimente care te pot păcăli ușor. Nu sunt chiar atât de sănătoase!

Nutritie / 26.04.2018

Dacă vrei să cauți alternative sănătoase la anumite alimente, trebuie să ai mare grijă pentru că te poți păcăli cu ușurință. Mare atenție la aceste alimente care nu sunt chiar atât de sănătoase!

Dacă nu bei lapte de vacă, ci preferi să alegi un lapte vegetal nu înseamnă că este neapărat mai sănătos dacă nu ești atentă la eticheta cu ingrediente. Dacă nu mănânci chipsuri din cartofi, ci alegi chipsurile din banane, linte sau năut, iar nu înseamnă că ai făcut neapărat o alegere mai sănătoasă dacă nu te interesează ingredientele și modul de preparare al lor. Este foarte ușor să alegi alimente pe care le consideri mai sănătoase, însă este mult mai important să analizezi lista cu ingrediente ca să te asiguri că ai cumpărat un produs mai bun. 

Chiar dacă nu este întotdeauna ușor să faci alegerile sănătoase, există câteva alimente care pretind a fi mai sănătoase, dar te poți păcăli cu ușurință.

Ai grijă la aceste 10 alimente care te pot păcăli ușor: 



1. Chipsurile din banane

Nu te gândi că acestea sunt alternativele sănătoase la chipsurile obişnuite, deoarece acestea sunt prăjite în ulei de palmier şi adesea au zahăr adăugat. Prin urmare, nu ai făcut nimic dacă înlocuieşti bananele în stare proaspătă care au fibre, potasiu şi magneziu cu aceste sortimente prăjite. 
Ce poţi să faci este să deshidratezi banane cu ajutorul unui deshidrator sau chiar în cuptor la temperatură mică şi cu ventilaţia pornită. Şi atunci ştii sigur că nu au zahăr adăugat şi nici nu sunt prăjite. 

2. Laptele vegetal

Dacă te vei uita pe eticheta cu ingrediente, poți să observi că un lapte vegetal ieftin (de soia, migdale sau cocos) conține o cantitate infimă din ingredientul de bază la care se adaugă o mulțime de alți aditivi, greu de descifrat pentru noi. Este logic că nu va fi un produs mai sănătos pentru tine, de aceea trebuie să te asiguri că ai ales un lapte vegetal de calitate cu un conținut cât mai mare de migdale, soia, cocos. Pe lângă ingredientul de bază, laptele vegetal bun mai are doar apă, sare și maximum ulei de floarea-soarelui (în special în cazul laptelui de orez). O altă variantă bună ar fi să faci lapte de migdale acasă pentru a obține un produs sănătos și concentrat. 

3. Crackerşii

Chiar dacă eşti tentată să înlocuieşti pâinea cu crackerşii sau cu rondelele din orez trebuie să ştii că nu toate sortimentele pe care le alegi sunt sănătoase. Unele conţin chiar mai mulţi aditivi decât pâinea, de aceea este foarte important să citeşti ingredientele de pe etichetă. Crackerşii trebuie să aibă doar făină de secară (de preferat), apă şi sare. Iar rondelele din orez este de preferat să fie din orez integral sau din amestec de quinoa, porumb, orez integral. Nu cumpăra crackerşii care au în compoziţie drojdie, amidon modificat, conservaţi, coloranţi şi uleiuri. 

4. Produsele fără gluten

Glutenul este foarte periculos pentru persoanele care au o intoleranţă la el şi suferă de boala celiacă, însă produsele ca fiind fără gluten trebuie alese tot ţinând cont de eticheta cu ingrediente. Foarte multe astfel de produse nu conţin gluten, însă abundă în aditivi, grăsimi, zahăr care sunt la fel de nocive pentru sănătate. Alege cu atenţie aceste produse în funcţie de ingrediente şi încearcă să prepari acasă reţete fără gluten în funcţie de gusturile tale.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro