5 beneficii pentru sănătate ale vinului roșu

Poate îl bei pentru că îți place gustul și este alegerea perfectă pentru o cină sofisticată sau pentru că te ajută să te relaxezi după o zi grea de muncă. Dar oricare ar fi motivul, vinul roșu consumat cu moderație are o mulțime de beneficii pentru sănătate.
"Vinul roșu conține antioxidanți, în special polifenolii care se găsesc în boabele de struguri. S-a demonstrat că polifenolii imbunătățesc funcția cardiacă și reglează tensiunea arterială, reducând astfel riscul bolilor cardiovasculare", declară dieteticianul Gabby Geerts pentru cosmopolitan.com.

Dar pentru a beneficia de efectele pozitive ale vinului roșu nu trebuie să consumi mai mult de un pahar de 150 ml pe zi. Dacă bei mai mult de atât, alcoolul din vin va contracara efectele pozitive ale antioxidanților, fiind un obicei nociv pe termen lung.

Iată câteva dintre beneficiile vinului roșu pentru sănătate:

Vinul roșu poate preveni cariile

Într-un studiu efectuat în anul 2014 și publicat în Journal of Agricultural and Food Chemistry, cercetătorii au descoperit că vinul roșu (chiar și cel fără alcool) a omorât mai multe bacterii din cavitatea bucală care cauzează carii decât apa cu alcool. Un dezavantaj este acela că vinul roșu, ca oricare altă băutură colorată, pigmentează dinții și le esteompează albul natural.

Poate reduce alergiile

Ar putea părea ciudat, dar este dovedit științific. Într-o reevaluare recentă care a analizat 80 de studii, cercetătorii au descoperit că flavonoidele, un tip de antioxidanți care se găsesc în vin, ar putea reduce alergiile și simptomele astmului.
Oamenii de știință sunt de părere că sunt necesare mai multe studii pentru a confirma descoperirile, dar începutul este promițător.

Vinul roșu ar putea întârzia apariția bolilor Alzheimer sau Parkinson

Consumul moderat de vin are potențialul de a întârzia instalarea afecțiunilor neurodegenerative precum Alzheimer sau Parkinson. În cadrul unui studiu realizat în anul 2017, cercetătorii au descoperit că metaboliții derivați în urma digestiei vinului au capacitatea de a menține în viață celulele nervoase. Și în acest caz, numai consumul moderat de vin a fost asociat cu acest efect benefic.

Poate reduce riscul de depresie

În timp ce consumul exagerat de vin a fost asociat cu creșterea riscului de a dezvolta depresie, un consum moderat de două până la șapte porții de 150 ml de vin roșu pe săptămână ar putea să scadă riscul de a suferi de depresie. Descoperirea a fost făcută în urma unui studiu realizat în anul 2013, publicat în revista de specialitate BMC Medicine.

Ajută la stabilizarea nivelului de glucoză din sânge în cazul diabetului de tip 2

Într-un studiu realizat în 2015, cercetătorii au împărțit 224 de pacienți cu diabet de tip 2 în trei grupe. Prima grupă a consumta 150 ml de vin roșu la cină în fiecare seară, timp de doi ani.
Al doilea grup a consumat aceeași cantitate de vin, dar alb, timp de doi ani, iar ultimul grup a băut apă minerală. La finalul studiului, cercetătorii au descoperit că cei care au băut vin au avut un control mai bun asupra nivelului de zahăr din sânge, comparativ cu cei care au băut apă. Mai mult, cei care au băut vin roșu și-au îmbunătățit nivelul colesterolului din sânge.

Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă