5 trucuri care te feresc de probleme digestive dacă ai exagerat cu mititeii
Dietă & Fitness · Nutritie / 01.05.2018

Mititeii se digeră greu și pot să cauzeze probleme digestive, în special dacă ai o fiere leneșă. Dar poți să iei în calcul aceste trucuri care ajută la o bună digestie.

Deoarece este vorba despre un amestec de carne tocată, trebuie să ai mare grijă la cantitățile pe care le consumi și alimentele pe care le combini cu mititeii. Dacă nu exagerezi cu cantitățile și nu-i asociezi cu alimente care îngreunează și mai mult digestia, poți să-i consumi fără să întâmpini probleme. Potrivit nutriţioniştilor, 100 de grame de mici pot să aibă până la 350 de calorii. Reține că un mititel are de regulă în jur de 80 de grame, însă dacă îi consumi cu pâine multă și apoi cu bere, numărul caloriilor crește rapid. 

În cazul în care ai o fiere leneșă, știi deja că poți să întâmpini probleme dacă exagerezi cu carnea tocată, astfel că este bine să urmezi aceste trucuri care ajută la o bună digestie. 


5 trucuri care te feresc de probleme digestive dacă ai exagerat cu mititeii


1. Prepară acasă pasta pentru mici

Aceasta este cea mai bună metodă ca să te asiguri că obții un produs mai sănătos și mai sărac în calorii. Dacă alegi o carne tocată de calitate şi nu foarte grasă, adăugând apoi la ea condimentele preferate, sare și puțin bicarbonat de sodiu vei obține niște mici delicioși. În plus, este esenţial să prepari mititeii pe grătar sau o tigaie grill.


2. Ai grijă la pâine!

Este de preferat să nu combini micii cu pâine, deoarece aceasta va crește mult valoarea calorică a produsului pe care-l consumi. Însă, dacă nu poți să-i mănânci altfel, atunci este de preferat să optezi pentru o felie de pâine integrală. 

Ca să fie mai dietetici poți să consumi micii cu diverse salate sau doar cu muștar. 

Nici cartofii prăjiți nu au ce să caute în combinație cu micii dacă nu vrei să transformi această masă într-un festin hipercaloric. În plus, trebuie să știi că ficatul este suprasolicitat când combini mititeii cu multă pâine și apoi consumi băuturi alcoolice. 


3. Contează și ceea ce bei după masă!

Dacă ai evitat să consumi mititeii cu pâine, nu trebuie să uiți nici de băuturile pe care le consumi după masă. Sucurile carbogazoase și berea mai adaugă o mulțime de calorii, astfel că trebuie să ai mare grijă la cantitățile pe care le consumi. Dacă nu vrei să-ți sabotezi dieta, este de preferat să bei ceai verde neîndulcit sau ceai de ghimbir, deoarece acestea ajută la digestie și stimulează arderea grăsimilor. 


4. Asigură-te că alegi micii bine pătrunși

Chiar dacă nu constituie cea mai sănătoasă mâncare din lume, atunci când sunt consumați ocazional mititeii nu ne pun în pericol sănătatea. Însă, trebuie să ai mare grijă la condițiile de păstrare a cărnii și la modul de preparare. Carnea trebuie să fie bine pătrunsă, altfel există riscul de a te contamina cu trichinela care duce la îmbolnăviri grave.


5. Mănâncă ananas proaspăt în loc de desert

Dacă ai consumat mai mulți mititei, ananasul te poate ajuta să ai o digestie mai bună. Astfel că în loc să consumi un desert după ce ai mâncat mititei, este de preferat să mănânci o felie de ananas proaspăt, deoarece acesta conține bromelină, o enzimă care ajută la o bună digerare a proteinelor. 

Citeste in continuare

Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro