Beneficiile neașteptate pentru sănătate ale scorțișoarei
Dietă & Fitness · Nutritie / 13.06.2017

Ai vreun condiment preferat? Beneficiile neașteptate pentru sănătate ale scorțișoarei s-ar putea să te convingă să o consumi mai des, fie că folosești acest condiment în prepararea anumitor prăjituri, pe fructe sau alături de cartofii dulci.

De ce beneficii pentru sănătate ale scorțișoarei te poți bucura?

1. Este antibacteriană, antifungică și antivirală


Dacă simți apropierea unei răceli sau gripe, te-ai gândit să profiți de beneficiile scorțișoarei? Studiile realizate în acest domeniu au ajuns la concluzia că scorțișoara poate opri dezvoltarea bacteriilor și ciupercilor. Cinamaldehida, principalaă componentă activă din scorțișoară, se crede că este sursa capacității de combatere a infecțiilor, iar efectele sale antibacteriene au fost folosite în lupta împotriva Listeriei și Salmonellei. Iar proprietățile antivirale ale scorțișoarei pot împiedica intrarea virușilor în celule.


2. Ajută la reducerea inflamațiilor


Dacă suferi de dureri cauzate de artrită, dureri de cap sau alte inflamații la nivelul corpului, este timpul să încerci scorțișoara. Una dintre componentele esențiale ale acestui condiment, alcoolul cinamilic, contribuie la eliberarea histaminei, care exercită un efect antiinflamator. De asemenea, scorțișoara stimulează circulația, ceea ce poate ajuta la ameliorarea durerilor musculare, și poate fi benefică și pentru combatarea durerilor care sunt agravate de vremea rece.

3. Te poate ajuta în timpul menstruației


Te-ai întrebat vreodată de ce unele femei au dureri în timpul menstruației, iar altele trec prin această perioadă fără prea multe probleme? S-ar putea să fi luat medicamente de durere de-a lungul vieții, dar se pare că scorțișoara poate fi la fel de folositoare. Acest condiment poate reduce sângerările din timpul menstruației, care sunt asociate frecvent cu dureri și crampe.

4. Poate stimula activitatea creierului


Scorțișoara te poate ajuta să previi apariția anumitor tulburări neurologice și să stimulezi activitatea creierului. O modalitate prin care scorțișoara protejează funcția cognitivă și sănătatea creierului este prin activarea proteinelor neuro-protectoare, care previn mutațiile la nivelul celulelor creierului. Acest lucru reduce în continuare efectele negative ale stresului oxidativ.

5. Poate ajuta la reducerea glicemiei


În timp ce ne gândim adesea că scorțișoara este încorporată în dulciuri, cum ar fi plăcinta de mere și brioșele, scorțișoara în sine nu este dulce. Prin urmare, scorțișoara poate fi utilizată pentru a ajuta la stabilizarea și reducerea nivelului zahărului din sânge și la îmbunătățirea sensibilității la insulină. Din acest motiv, scorțișoara poate fi extrem de benefică pentru persoanele care suferă de diabet zaharat. Scorțișoara joacă un rol important atunci când vine vorba de blocarea anumitor enzime, numite alanine, care permit absorbția glucozei în sânge. Practic, dacă ai mâncat alimente cu un conținut bogat de zahăr, scorțișoara te va ajuta să reduci cantitatea de zahăr care intră în sânge.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro