Cel mai sănătos mod de a găti ciupercile
Dietă & Fitness · Nutritie / 16.06.2017

S-ar putea să te mire cea mai sănătoasă modalitate de a găti ciupercile. Probabil că ți se părea că le poți găti oricum, exceptând prăjirea acestora, astfel încât să beneficiezi de proprietățile lor sănătoase pentru organism. Însă iată la ce concluzie au ajuns oamenii de știință!

Care este cea mai sănătoasă metodă prin care poți găti ciupercile?

După cum spuneam mai sus, cea mai sănătoasă modalitate prin care poți găti ciupercile nu este prăjirea lor într-o tigaie. Ciupercile sunt niște alimente sănătoase pentru organism, deoarece acestea conțin cantități semnificative de fibre dietetice, proteine, aminoacizi, vitamine (inclusiv B1, B2, B12, C, D și E) și minerale, precum și faptul că aceste legume au un conținut scăzut de grăsimi și calorii.

Dar, potrivit cercetătorilor de la Centrul de Cercetări Tehnologice pentru Ciuperci din La Rioja, din Spania, compoziția ciupercilor, capacitatea lor antioxidantă și substanțele nutritive pe care le conțin pot fi afectate negativ de procesul de gătire pe care îl alegi.


Pentru acest studiu, care a fost publicat în Jurnalul Internațional al Științelor Alimentației, echipa de cercetători a evaluat infuența diferitelor tipuri de preparare a ciupercilor - fierbere, gătire la microunde, preparare pe grătar și prăjire. De asemenea, au fost analizate și mai multe tipuri de ciuperci, astfel încât să fie mai relevante cercetările desfășurate. După ce au preparat 4 tipuri de ciuperci, care au fost alese special, deoarece sunt cele mai răspândite specii de ciuperci din întreaga lume, cercetătorii au liofilizat și analizat probele, rezultatele fiind comparate cu versiunile crude ale ciupercilor.

Oamenii de știință au ajuns la concluzia că cele mai bune modalități de a găti ciupercile, astfel încât acestea să își păstreze proprietățile nutriționale, sunt prepararea acestor alimente la microunde sau grătar. Aceste modalități de gătit sunt cele mai bune, deoarece ciupercile prăjite și fierte au prezentat o activitate antioxidantă semnificativ mai mică. Ciupercile prăjite, în special, au avut o pierdere severă a conținutului de proteine și carbohidrați și, în același timp, o creștere a grăsimilor. Procesele de prăjire și fierbere au produs pierderi severe la nivelul compușilor antioxidanți și proteici, acest lucru având loc probabil din cauza scurgerii substanțelor solubile în apă sau în ulei, ceea ce înseamnă că valoarea nutritivă a produsului final a fost influențată semnificativ, după cum a afirmat Irene Roncero, unul dintre autorii studiului.

Așa că, data viitoare când te hotărăști să prepari o porție de ciuperci, ia în considerare descoperirile recente și apelează doar la acele metode de gătire recomandate de către specialiști!
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro