Dr. Oz: 8 informații false despre alimentaţia sănătoasă. Nu le mai da crezare!
Dietă & Fitness · Nutritie / 02.01.2018

Nu facem întotdeauna cele mai bune alegeri cu privire la alimentația noastră. Descoperă sfaturile celebrului Dr. Oz ca să-ți ușurezi munca și să mănânci mai sănătos!

Deoarece avem o mulțime de informații despre ceea ce înseamnă o alimentație sănătoasă, uneori este foarte dificil să discerni în lucrurile cu adevărat utile și cele care sunt false. De exemplu, știai că dacă vrei să cumperi cele mai proaspete legume nu trebuie să te îndrepți către raionul de fructe/legume, ci către congelatoare? 

Unele informații pe care le știam despre alimentația sănătoasă nu sunt tocmai adevărate, iar celebrul Dr. Oz a vorbit în emisiunea sa ¨The Dr. Oz Show¨ despre mai multe astfel de informații false despre alimentața sănătoasă pe care trebuie să încetăm să le mai dăm crezare.

Iată care sunt cele 8 informații false despre alimentația sănătoasă:



1. Legumele crude sunt cele mai proaspete

Avem tendința să considerăm că legumele proaspete și colorate pe care le vedem pe rafturile supermarketurilor sunt cele mai proaspete, însă specialistul ne avertizează că nu este deloc adevărat. Argumentația sa este una cât se poate de logică, explicând că aceste legume au fost culese înainte de a fi complet coapte și sunt adesea transportate pe distanțe lungi. În schimb, legumele congelate sunt culese la momentul potrivit și sunt ambalate foarte rapid, explică specialistul pe site-ul său. Prin urmare, poți să alegi în siguranță legumele congelate și să le folosești de câte ori ai ocazia.


2. Carnea nu este sănătoasă

Sunt atât de multe informații contradictorii pe care le avem cu referire la consumul de carne, încât fie o poți considera cea mai proastă alegere pentru organism, fie să crezi că este un aliment indispensabil. Potrivit specialistului, cel mai important lucru este să alegi carnea slabă de pui, pește și bucăți de carne roșie fără multă grăsime. Apoi trebuie să acorzi o mare importanță felului în care o gătești carnea și să controlezi porțiile pe care le consumi. O porție de carne înseamnă 85 de grame sau, ca să-ți fie mai simplu trebuie să știi că e bine să aibă dimensiunea unui card. Cel mai bine este să o prepari la cuptor, la abur sau pe grill.


3. Carbohidrații îngrașă

Carbohidrații simpli consumați în exces favorizează creșterea în greutate, însă nu putem exclude din alimentație o întreagă grupă alimentară pentru că nu toți carbohidrații sunt la fel. De exemplu, fibrele care se regăsesc în cerealele integrale, fructele și legumele proaspete sunt tot carbohidrați care au un rol esențial în corp, împiedicând apariția cancerului de colon și stimulând buna funcționare a sistemului digestiv. Alege pâinea și pastele integrale, fără să exagerezi cu consumul lor, deoarece astfel digestia nu va avea foarte mult de suferit. Consumă fructe și legume crude, în locul produselor de patiserie și panificație, precum și în detrimentul unei cantități exagerate de dulciuri.


4. Ouăle nu sunt sănătoase

O lungă perioadă de timp, ouăle au fost privite ca unul dintre principalii vinovați pentru dezvoltarea bolilor cardiovasculare și a colesterolului ridicat. Însă, cercetările recente au scos la iveală faptul că un consum obișnuit de ouă nu influențează creșterea colesterolului, iar în schimb furnizează nutrienți esențiali pentru sănătatea corpului.


5. Zahărul nerafinat este mai sănătos

Specialistul ne avertizează să nu ne lăsăm păcăliți de această informație, deoarece indiferent că este rafinat sau nerafinat, zahărul va avea același impact asupra corpului odată ce va fi ingerat. O alternativă despre care se spune că ar avea un indice glicemic mai scăzut și prin urmare, un impact mai mic asupra pancreasului, ar fi zahărul din nucă de cocos. De asemenea, extractul de stevia rebaudiana este un îndulcitor natural care nu conține deloc calorii și poate să fie un substitut bun pentru zahăr, însă tot în condițiile în care este consumat cu moderație.


6. Lactatele sunt cea mai bună sursă de calciu

Mereu se repetă aceeași informație potrivit căreia lactatele constituie cea mai bună sursă de calciu și sunt esențiale pentru sănătatea oaselor. Însă, nu multă lume știe că există și alte surse excelente de calciu, cum ar fi varza kale, legumele cu frunze verzi și soia furnizează acest mineral, alături de magneziu, potasiu și vitamina D.


7. Multivitaminele pot să înlocuiască porțiile de fructe și legume

Potrivit specialistului, aceste suplimente pot să fie cu adevărat utile în cazul persoanelor care suferă de deficiențe grave de vitamine, însă în rest nu trebuie să consideri că este mai bine să iei zilnic multivitamine în loc să consumi mai multe legume, verdețuri și fructe. Asigură-te că ai o alimentație variată și include în meniul cerealele integrale, carnea slabă, verdețurile, legumele și fructele, deoarece acestea îți vor hrăni corpul. 


8. Produsele fără zahăr sunt mai sărace în calorii

Este o greșeală să crezi că dacă vei cumpăra produse fără zahăr consumi mai puține calorii, deoarece după cum avertizează specialistul unii producători adaugă alte ingrediente pentru a compensa lipsa zahărului. Iar, uneori un produs fără zahăr poate să aibă un conținut la fel de mare de calorii ca unul obișnuit, dacă nu ești atentă la ingredientele de pe etichetă.

Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro