Cele mai importante 4 reguli de dietă pe care să le respecți în sarcină
Mama și copilul · Sarcină / 22.10.2019

Alimentația corectă în timpul sarcinii poate deveni un obiectiv greu de atins dacă te confrunți cu grețuri matinale, starea de epuizare sau poftele alimentare care apar pe neașteptate și te copleșesc. Descoperă cele mai importante recomandări ale nutriționiștilor pentru cele 9 luni.

Perioada sarcinii este plină de provocări, iar dezvoltarea optimă a bebelușului tău depinde foarte mult de ceea ce alegi să consumi. Chiar dacă vei avea momente în care te vei simți prea obosită ca să gătești sau grețurile te vor împiedica să consumi o masă întreagă nu trebuie să renunți. Alegerile benefice din punct de vedere nutritiv influențează decisiv dezvoltarea fătului și rezistența organismului tău.

 
Iată cum îți recomandă nutriționiștii să procedezi în timpul sarcinii:

 
1. Află cât de multe kilograme trebuie să adaugi

„Cunoașterea numerelor este un lucru de bază în lunile de sarcină. În funcție de indicele masei corporale fiecare mamă va primi o recomandare personalizată pentru greutatea la care trebuie să ajungă. Situația va fi diferită dacă vei avea gemeni sau tripleți pentru că gruetatea va trebui să crească mai mult. Femeile subponderale vor trebui să-și crească destul de mult greutatea, în timp ce viitoarele mame care sunt încadrate în categoria de obezitate nu vor avea nevoie de prea multe kilograme în plus. Astfel, sânii vor deveni mai grei cu aproximativ 1kg, iar placenta și uterul în dezvoltare vor avea 2kg. Încă 2kg se datorează circulației intensificate a sângelui, iar lichidul amniotic și alte fluide vor reprezenta 3-4kg. De asemenea, corpul tău va avea nevoie de 4-5kg de grăsimi pentru a avea energie suficientă în acest interval, precum și în perioada de alăptare”
, spune dr. Jessica Corwin, nutriționist de la centrul Spectrum Health din Michigan.

 
2. Bea apă

În general femeile însărcinate trebuie să consume cel puțin 10 pahare mari de apă pe zi, iar dacă este foarte cald afară sau faci exerciții fizice trebuie să crești această cantitate.
„Când îmi întreb pacientele ce băuturi aleg îmi spun adesea că le plac sucurile acidulate, cele de fructe și cafeaua. Acestea nu sunt, însă, băuturile cele mai utile în timpul sarcinii. Este esențial să reduci foarte mult cantitatea de cafeină și zahăr pe care o consumi. Chiar și sucul natural de fructe are foarte multe zaharuri pentru că fibrele au fost excluse. Apa este cea mai bună sursă de hidratare pentru viitoarele mame. Dacă urina este deschisă la culoare este un semn că te hidratezi așa cum trebuie, dar un miros intens și o culoare închisă îți arată că trebuie să bei mai multă apă. Dacă apa simplă ți se pare plictisitoare sau chiar îți provoacă starea de greață adaugă felii de portocală, lămâie, mango, lime, ananas sau măr pentru a crea o aromă subtilă, foarte plăcută și revigorantă”
, recomandă dr. Eleana Kaidanian, nutriționist din New York.

 
3. Fii disciplinată cu vitaminele prenatale

„Mi se evocă zilnic motive variate pentru care s-a sărit peste o doză de vitamine prenatale, dar nici măcar unul nu este acceptabil. Viitoarele mame trebuie neapărat să ia fiecare doză pentru că este o metodă sigură pentru a obține nutrienții esențiali pentru mamă și făt. Meniurile multor femei sunt deficitare în fier, acid folic și vitamina D, iar această combinație este esențială pentru dezvoltarea neurologică a bebelușului. Alege formulele masticabile dacă nu îți place să înghiți pastile, dar ia-ți doza în fiecare zi, fără excepții”
, spune dr. Kaidanian.

 
4. Ia mese mici

Când ai probleme cu starea de greață simplul gând la o masă îmbelșugată te poate face să te simți rău. În plus, în al treilea trimestru de sarcină, dezvoltarea fătului va restrânge activitatea stomacului și a întregului tract digestiv, așa că nu este recomandat să mănânci prea mult odată. „Alege mini-mesele pentru că nu vor declanșa greața, dar sunt utile pentru a prevei fluctuațiile glicemiei”, recomandă dr. Ashley Roman, nutriționist.
Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro