Nefericirea duce la probleme de sănătate

Știai că nefericirea poate duce la apariția unor probleme de sănătate? Fericirea nu este singura emoție care te poate ajuta să rămâi sănătos pe măsură ce înaintezi în vârstă. Contează și cât de entuziasmat, amuzat, mândru, puternic și vesel te simți în mod regulat. Iată la ce concluzii au ajuns oamenii de știință!

De ce duce nefericirea la probleme de sănătate?

Într-un nou studiu, persoanele care au experimentat cea mai largă gamă de emoții pozitive au avut cele mai scăzute niveluri de inflamație în organism. Inflamația poate declanșa anumite boli, cum ar fi diabetul și bolile cardiace.

Cercetările anterioare au arătat că emoțiile pot avea un efect antiinflamator asupra organismului, dar noul studiu publicat în revista Emotion analizează și dacă varietatea acestor sentimente joacă un rol important.
Evoluția sugerează că da, atunci când s-au analizat avantajele evolutive ale ecosistemelor cu biodiversitate. Iar cercetătorii din Statele Unite și Germania se întrebau dacă există avantaje similare pentru varietatea experiențelor emoționale umane. O astfel de varietate ar putea îmbunătăți sănătatea fizică și psihică prin prevenirea suprapunerii sau prelungirii oricărei emoții care domină viața emoțională a oamenilor.

Cercetătorii au rugat 175 de adulți să păstreze un jurnal zilnic al experiențelor emoționale timp de o lună, înregistrând cât de des și cât de puternic au experimentat fiecare dintre cele 32 de emoții diferite.
Șase luni mai târziu, oamenii de știință au testat probele de sânge pentru markerii inflamației sistemice, un factor de risc cunoscut pentru mai multe afecțiuni cronice de sănătate și pentru moartea precoce.

Per ansamblu, persoanele care au raportat o gamă largă de emoții pozitive în fiecare zi au avut un nivel mai scăzut al inflamației decât persoanele care au raportat o gamă mai mică, deși frecvențele lor generale de emoții pozitive erau similare. Acest lucru a fost valabil chiar și după ce oamenii de știință au identificat trăsături precum extraversiunea și nevroza, indicele de masă corporală, consumul de medicamente, condițiile medicale și demografia.
În mod surprinzător, nu a fost observat un efect similar și pentru celălalt capăt al spectrului. Cu alte cuvinte, inflamația nu ține cont de experimentarea mai multor sau doar câtorva emoții negative precum nefericirea. Autorul principal al studiului, Anthony Ong, profesor de dezvoltare umană la Universitatea Cornell, este de părere că oamenii pot maximiza aceste beneficii prin examinarea mai strictă a emoțiilor lor. Aunci când vine vorba de includerea mai multor emoții pozitive în viața noastră, este nevoie să etichetăm și să categorizăm în fiecare zi emoțiile pozitive pe care le simțim.
iulia-mirica