Cele mai grave 5 greşeli care îţi pun sănătatea în pericol
Sănătate · Medicina preventiva / 05.03.2018

Obiceiurile sunt greu de schimbat. Dar dacă acestea îţi pun sănătatea în pericol, vei avea mai multe motive să renunţi la ele!

Din fericire, există câteva trucuri care te pot ajuta să câştigi această luptă. Iată care sunt cele mai grave 5 greşeli pe care le faci şi cum poţi să le eviţi:

1. Stai prea mult pe scaun

Statul pe scaun ore întregi afectează serios sănătatea, şi conform unui studiu publicat în revista Annals of Internal Medicine arată că te poate chiar ucide. Desigur, e un obicei la care nu poţi renunţa uşor, mai ales dacă petreci toată ziua la birou sau ai o altă slujbă sedentară. Terapistul fizic Jasmine Marcus spune că telefonul poate fi o soluţie. Ea sugerează setarea memento-urilor la fiecare 30-60 de minute pentru a-ţi aminti să te ridici de pe scaun şi să te deplasezi. Acest lucru nu numai că este bun pentru sănătatea ta, ci te poate ajuta şi mental. De asemenea, poţi conveni cu un coleg pentru a vă reaminti unul altuia să luaţi pauze pentru a vă plimba mai des, sau cu un membru al familiei atunci când eşti acasă.


2. Nu bei suficientă apă

Apa ajută organismul să funcţioneze normal, e vitală pentru reglarea temperaturii corpului, lubrifierea şi amortizarea articulaţiilor, protejarea măduvei spinării şi a altor ţesuturi sensibile, dar şi în eliminarea toxinelor din corp. Şi, deşi ştim că este esenţială pentru o sănătate bună, e greu să bem suficientă apă în fiecare zi. Courtney Meidenbauer este un dietetician şi nutriţionist care recomandă păstrarea în permanenţă a unei sticle de apă la îndemână, astfel încât impactul vizual să funcţioneze ca un memento pentru a bea apă. De asemenea, spune că sticla trebuie să fie mare, căci reumplerea ei poate fi un impediment în atingerea scopului.

3. Îţi rozi unghiile

Rosul unghiilor e un obicei care se poate dezvoltă în copilărie, dar şi în adolescenţă în unele cazuri. El poate deteriora dinţii, poate expune organismul la mai mulţi germeni decât cei care nu au acest obicei şi poate fi stresant din punct de vedere psihologic sau social. Natalie Dattilo e un doctor psiholog care spune că dacă ai acest obicei trebuie să îţi examinezi mai întâi factorii declanşatori, spre exemplu: o faci când conduci, când stai pe telefon sau când te simţi nerăbdător? Apoi, ea sugerează să încerci ceva nou, cum ar fi guma de mestecat, folosirea unei mingi anti-stres sau să mănânci legume crocante. Acest lucru presupune transformarea unui obicei inconştient într-unul conştient şi să nu renunţi când te simţi abătut, învăţând să recunoşti când şi unde faci acest lucru şi să faci un efort de a-l înlocui cu altceva.

4. Mâncatul iraţional

Ai nevoie de hrană pentru a trăi desigur, dar dacă mănânci când nu îţi este foame, rişti să câştigi în greutate şi să ai o serie de probleme de sănătate, cum ar fi bolile de inimă şi diabetul. Karen R. Koenig este expert în psihologie alimentară și are câteva sfaturi utile pentru acei oameni care mănâncă iraţional. Ea propune să îţi faci o listă cu potenţialii factori declanşatori, cum ar fi tristeţea, plictiseala, stresul, singurătatea, confuzia sau neajutorarea. Dacă simţi dorinţa de a mânca, verifică dacă ai de-a face cu oricare dintre aceste cazuri şi ocupă-te de ele raţional în loc să mănânci. De exemplu, dacă eşti stresat şi vrei să iei o gustare, mai bine ai încerca să faci faţă situaţiei într-un mod sănătos, spre exemplu făcând sport.

5. Nu dormi suficient

Somnul este important pentru sănătatea fizică şi mentală, dar multe persoane nu dorm atât cât este necesar. Doctorul Sujay Kansagra, expert în sănătatea somnului, spune că există câteva moduri în care poţi să îţi îmbunătăţeşti obiceiurile legate de dormit, ceea ce poate duce la o sănătate mai bună. Pentru început, renunţă la cofeină, chiar şi cafeaua băută de dimineaţă poate să perturbe momentul în care trebuie să dormi. Apoi, ţine telefonul cât mai departe de dormitor, vizionarea la TV sau navigarea pe internet înainte de ora culcării poate întrerupe secreţia unui hormon natural de somn numit melatonină, provocând un somn neliniştit. În al treilea rând, evită alcoolul noaptea. Alcoolul te poate ajuta să adormi, dar el întrerupe, de fapt, somnul adânc şi te vei trezi mai devreme decât vrei.



Urmăreşte-ne pe Facebook pentru ultimele noutăţi Eva.ro